Thursday, January 14, 2016

Nursing in public dan selfie

Assalamualaikum wbt..

Isu hot sekarang.. Biasa aku xamek port pun isu-isu semasa yang hot ni. Tapi tiba2 rasa membuak2 plak nak luahkan rasa hati dan pendapat sendiri.. Mihmihmih...

Nursing in public ataupun menyusu kat tempat awam, bagi aku xsalah pun asalkan segalanya tertutup. Aku pun kadang2 menyusu kat tempat awam ni.. Yelah, kalau dah xder disediakan tempat tuk menyusu, anak dah meraung2, xkan nak biarkan camtu jer kan. Lagilah macam anak aku ni.. Kadang2 dia ni demand cket.. Ada masa dia nak botol, oklah kan.. Ada masa memang dia nak nenen jer.. Ko bagilah botol cantek mana, mahal mana pun, kalau dia dah cakap xnak memang xjadi jugak... Bese aku mintak kebenaran inchik suami dulu dan kebanyakkan inchik suami yang paksa aku sambil2 tu dia yang tolong coverkan..

Tapiiiii... Aku sangat2 kurang setuju, dahlah tengah menyusu pastu upload untuk tontonan umum.. Hurmmmmm... Apakah??? Memanglah dah tutup semua, tapi korang xder rasa malu ke? Dah cantek2 menyusu dalam kete, kat tempat tertutup pastu sengaja plak dedah kt orang lain.. Hurmmmmm.... Aku dulu, doktor nak tengok pun rasa segan.. Ntah, masing2 punya pendapatkan.. Tapi kita xtahu pandangan orang lain, imaginasi orang lain.. Lagi2 orang lelaki ni.. Jangan salahkan orang lelaki ni punya otak atau imaginasi kotor kalau dah sememangnya kita yang mulakan.. Dah terang2 kita tahu, orang lelaki ni hanya punya satu nafsu jer..


Nota kaki 1 : aku, ibu yang 200% support bf lagi2lah aku yang ada anak premature ni..
Nota kaki 2 : xyah nak selfie bagai time nenen, banyak lagi cara nak ngempen breastfeeding ni..
Nota kaki 3 : menegur pun kena beradab.. Jangan guna kata2 kesat. Lagi kesat kata2, lagilah keras kepala.. Tapi bukan menegur jer kena beradab, menyusu pun kena ada adab.. Menyusu maksudnya kita bagi anak kita makankan.. Beradab kita nak bagi makan, insyaAllah, baiklah anak kita 'menerima' makanan.. Wallahualam...

No comments:

Post a Comment