Monday, March 10, 2014

suami kerja offshore

Assalamualaikum wbt...

menulis dan menulis lagi.. heee... alhamdulillah, lagi 46 hari.. dupdapdupdap.. haip, xdelah rasa sampai macam tu lagi, cuma rasa berserabut jer sekarang.. berdebar2 tu blm ada lagi... excited pn sama.. langsung xada.. 

suami keje offshore?? nope, inchik tunang aku xkeje offshore tapi pernahlah keje offshore.. dan sekarang ni timbul lagi pasal keje offshore.. sblm2 ni pn inchik tunang dh nyaris2 nak keje offshore balik, kononnya kalau aku "xterima" dia, dia nk naik laut balik.. hurmmmm... dia kalau dh naik sana sinun, memang dh xingat kt darat dahlah.. dan sekali lagi aku diberikan soalan yang sama.. "awk nak ke saya keje kt laut?". yup, suami keje offshore bunyi macam best giler jer kan.. seme org membayangkan bertapa bertuahnyer suami keje offshore. but, not for me... i still need him.. aku betul2 masih perlukan dia... perlukan dia tuk sentiasa dekat dihati mahupun disisi.. tapi, aku redha kalau tu rezeki dia.. sbb aku tahu bukan senang nk cari rezeki zaman sekarang ni...

dia yang sgt memahami jiwa tunang dia ni camne.. alhamdulillah, rezeki kt darat ni masih xputus untuk dia... walaupun xsemewah keje offshore, tapi rezeki tetap rezeki kan.. aku belum bersedia tuk berjauhan lagi, bertunang pn dh cenggini, dah jadi suami esk2 aku xtahulah camne kan aku kat sini.. yang aku tahu, yang aku nak, dia selalu ada untuk aku.. sebab aku hanya nak bergantung pada dia jer.. keje offshore, lagikan nk jpe, nk call, nk mesej pn payah.. mau xtenang aku idup nntikan.. idup bertemankan airmata lah jwbnyer.. huuuuu...

bertemankan partner yang keje offshore, sgt2 melibatkan kejujuran dan kepercayaan.. yup, kejujuran sang isteri di darat, kejujuran suami di laut.. dan kepercayaan yg ada antara kedua2nya.. sbb peratus kedua2nya tuk mengkhianati kepercayaan tu sangat2lah besar.. yelah, suami dh di laut, isteri blh buat macam2 kt darat.. isteri kt darat, suami boleh putar belit jadual keje ngan isteri, kononnye ada kt laut, walhal dotdotdot... heeeee...


nota kaki 1 : thanks sayang sbb memahami.. (^_^)
nota kaki 2 : mudah-mudahan rezeki tuk awk semakin murah... insyaAllah, rezeki ada jer kat mana-mana yang penting kena rajin usaha kan...

2 comments:

  1. laki yaa keje laut gk tp bkn offshore laa..lau die dpt offshore pom yaa dop bg. nim pom sib bek smgu2 je..hikhik.. dop lah sekse mne tp lau time perlukan die,die adop mmg sekse sgt2..huhu.. suh b keje darat jela..lg best..huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu r.. thu xpe... klu keje laut.. ada mende2 gitu gini, kena wat sorg2.. x ke sebek je kekg... huuuuu.... pahtu mula r nk mrh2...

      Delete