Monday, November 30, 2015

Pendaftaran nama


Assalamualaikum wbt...

14 Febuari 2015..
Alhamdulillah.. Akhirnya dah daftar nama untuk si kecik.. Dari start pregnan lagi memang dah niat nak letak nama yang bermaksud "kekuatan kasih sayang kami"..  Dan start dari dalam perut jugaklah aku duk panggil izz.. Memang sangat2 memerlukan kekuatan waktu tu.. Hampir tiap2 minggu duk menapak kat klinik.. Kadang2 hampir setiap hari.. Kadang2 hampir setiap bulan check in hospital. Kadang2 berteman dengan inchik suami tetapi kebanyakkannya berseorangan.. Dari fobia dan mabuk darah, dah jadi kalih dah bila kena cucuk dan amik darah.. Ishhhh... Dah melalut kat lain plak.. Nak buat camne, xsempat nak karang entry waktu pregnan.. Heeee...

Cari punya cari, izz tu memang dah tersemat dalam hati sebab maksud dia kekuatan.. So, sebab masih lagi dalam pantang, baru jer 2,3 hari boleh duk rumah waktu tu, xdapatlah nak keluar.. Adik bongsu aku tolong belikan buku nama-nama islam.. Inchik suami waktu tu memang serah kat aku jer nak letak nama apa pun.. Belek punya belek dalam buku tu, still lagi xder perkataan yang memuaskan hati aku. Teringatlh kt satu group yang aku join dalam fesbuk ni.. Sebab dalam group ni founder dia memang belajar bahasa arab.. So, dia mahir menggunakan kamus-kamus arab ni. Aku pun ada kamus arab ni.. Tapi dah tercorok kat mana pun xtahu dah.. Lagipun lupa dah nak guna macam mana.. 

Mintak advise dengan diorg.. Adalah 2,3 nama yang dicadang yang membawa maksud yang aku nak.. Tunjuk kat inchik suami.. Kitorg berkenan dengan nama Muhamad Aydan Ilfiy maksud dia kuasa/kekuatan kasih sayangku.. Jadilah kasih sayangku.. Kan nk letak kasih sayang kami nanti jadi ilfina plak.. Kan jadi nama perempuan dah.. Heeeee... 


Boleh panggil aydan.. Tapi kitorg still panggil izz jugak.. 

Selamat menjengah dunia sayang.. Selamat mengharungi liku-liku kehidupan.. Semoga izz terus kuat dan menjadi kekuatan kasih sayang ibu dan abah.. Semoga izz boleh cepat2 balik rumah.. Sori sayang, ibu xdapat nak teman izz lagi waktu tu...

No comments:

Post a Comment