Thursday, April 9, 2015

fobia

Assalamualaikum wbt..

bila tangan tergerak tuk menaip... heeee...

lupa nak bagitau kt korg, alhamdulillah, aku dah selamat bersalin tanggal 7 feb 2015, bby boy, nama pun dah daftar kat pejabat pendaftaran cuma sampai sekarang, anak aku masih di hospital sebab dilahirkan xcukup bulan.. 30weeks 6days, emergency operate... sgt2 emergency sampai satu apa pun aku xsempat prepare.. 

memang dari sejak pregnant, klinik, hospital tu dh macam jadi rumah ketiga aku kot.. bukan setakat masa mengandung, selepas mengandung pun still masih dihospital. sampaikan aku dah xtahan, aku mintak balik.. dan sekarang hasilnya, aku sangat2 fobia dengan hospital. fobia yang amat2 sampaikan sebut nak pegi hospital pun muka aku dah pucat semacam. tapi aku kuatkan jgk sebab nk pegi tengok anak aku yang masih lagi di hospital.. walaupun xdapat nak tahan duk lama2, dapat tengok dia kejap pun jadilah...

dan sekarang, aku tengok panggilan daripada hospital pun, tangan kaki aku dah sejuk semacam.. aku xtahu kemana hilang semua semangat aku.. semangat aku jadi sangat2 lemah bila sebut sahaja hospital.. kerana anak aku gagahkan jugak walaupun kadang2 aku hampir tewas.. dan sebenarnya dah 2kali tewas.. 2 kali aku dah room-in dengan anak aku, tapi dua2 failed.. Ada jer yang ganggu kesihatan aku.. dan insyaAllah, next week aku kena room-in balik.. harap2 aku lebih tabah... Tp sebenarnya, aku lebih harapkan xyah room-in lagi dah, boleh jer discharges terus.. Amin.. Amin.. Amin..

sebab apa aku fobia??? 

Fobia, sebab.... Macam2 aku lalui sepanjang aku duk lam wad tu.. Macam2 yang aku tengok, yang aku lalui dan yang aku rasa... Dan ada yang aku lalui tu, aku pasrah jer doktor nk buat apa pun.. Maybe, ada yang lalui lebih teruk daripada aku, tapi semua2 tu tetap buat aku jadi sangat2 serik..

Nk sangat bwk balik baby kt rumah.. Xsanggup dah tengok kesan2 jarum tu semua.. Sebab mak dia sendiri pn kesan lebam kena jarum pun still ada sampai sekarang, kesan jarum tu pn dah jadi parut macam tahi lalat. Sobsobsobsob.. 

P/s : doakan anak aku boleh cepat balik yer.. Doakan jugak aku boleh lawan fobia ni, doakan aku moga lebih kuat semangat.. Amin.. Amin.. Amin...

No comments:

Post a Comment