Saturday, January 17, 2015

Demam yang xkebah-kebah...

Assalamualaikum wbt...

Start blk dari klinik hari tu, demam aku mmg xkebah-kebah.. Nk mkn ubat pun xberani mengenangkan dah ada sikecil dalam perut.. Jadi, aku pun cuba tahankan jelah rasa xlarat yang amat ni dengan harapan, esok2 baiklah demam ni.. Tap inchik suami dah mula risau dah sebab demam iollss xkebah-kebah.. Kejap badan aku sejuk, pastu kejap panas. Bila dh sejuk, memang berselimu sampai kepala dh aku ni. Oleh Sebab aku rasa ni maybe sebahagian daripada pembawakan si kecik kot, tu yg bt aku xrisau sangat.. Tp sebelum kena bebel panjang ngan inchik suami, aku pun ikutkan jelah g klinik jupe doktor.. Sekali dengan buat test tuk mengandung.. Alhamdulillah, doktor cakap demam xtinggi sangat dan maybe tu salah satu pembawakan macam yang aku fikirkan tu lah.. Barulah inchik suami boleh bertenang.. Heeeee... 

Tapi disebalik perasaan lega tu, ada sedikit rasa cuak bila doktor check tekanan darah aku sangatlah tinggi dan teruslah dia buat surat tuk dirujuk kepada klinik kesihatan.. Baru jer rancang nk g lambat cket tapi xley dah... Seawal 5minggu aku dah kena report kat klinik kesihatan.. Terima jelahkan, demi kesihatan tuk kedua-duanya...

 Ni yang aku dapat lepas jupe doktor tu.. Yg dalam plastik tu test UPT aku... Sm jer yg macam aku test sebelum ni.. Doktor pun pakai yang murah je.. Heeee... Okay, doktor dah sahkan aku pregnant dan insyaAllah dijangkakan dalam bulan April 2015...

Esoknya teruslah ke klinik kesihatan kuala Dungun.. Aku ingat lagi, hari tu hari khamis.. Kesian inchik terpaksa jugak amek cuti khamis tu sebab nak temankan g klinik, tapi Xdapatlah nk buka buku mengandung tu sebab tuk buka buku pink tu hanya dibuat pada hari ahad hingga rabu sahaja.. Tapi memandangkan aku ni dh nampak ada masalah, aku tetap dirujuk pada doktor yang ada hari tu jugak. Terus dia arahkan misi kt citu daftarkan buku pink tuk aku skali...

Dan ini yg aku dapat.... 

Ubat batuk tapi just tuk kumur2 jer.. Ubat demam dan paling mujarab ubat darah tinggi tu.. Aku dh kena on ubat start hri tu jugak.. Tp ubat demam tu aku xmakan pn.. Mihmihmih... Tapi buku pink tu aku xdapat lg.. Misi simpan kt klinik sebab next week tu aku kena g klinik balik.. Hurmmm.. Terpaksalah inchik suami amek cuti lagi... 

Dalam 3hari tu jugak aku dh start kena ulang alik klinik tuk check tekanan darah aku sampailah hari yang aku sepatutnya "check perut". Bila dh check perut, ni lah hasilnya... Bekalan sebulan tuk aku... Huihuihui... 


Aku yang sememangnya xsuka sgt dengan ubat2 ni terpaksalah akur... Harap2 mudah-mudahan dapatlah bertahan sampai ke akhirnya... Mudah-mudahan semenya dipermudahkan.. Amin.. Amin.. Amin..




No comments:

Post a Comment