Saturday, January 17, 2015

Alhamdulillah... Its positive!

Assalamualaikum wbt...

Fuhhhh... Fuhhhh... Fuhhhh... Dh bersawang-sawang dh rasanya.. Sebab dah lama sangatkan kena tinggal... Dah lama sangat xmengarang, rasa cam kekok plak tetiba... Aishhh... Tapi niat dihati tuk mengarang tu, sokmo ada.. Yerp... Sebab nak anak2 esok2 bacalah apa yang ibu dia ni lalui... Waaaaa.... Dah ibu2 dah sekarang.. Heeee... Alhamdulillah, Allah bagi rezeki...

Aku nk share perjalanan hidup aku sekarang.. Dari awal sampai akhir.. InsyaAllah, moga mampu bertekadlah.. Mihmihmih...

~~~ kisahnya bermula ~~~

Aku memang xpenah buat UPT test pun sebelum ni... Sebab sejak lepas kawen ni, period aku memang tunggang-langgang.. Dah xmacam zaman anak dara mara dulu lagi dah, datang on time... So, perkara lewat 4,5 hari dan kadang2 blh sampai seminggu tu perkara biasa bagi aku walaupun kadang2 ada jugak terselit rasa kuciwa bila datangnyer bendera merah.. Tapi aku abaikan jelah perasaan tu sebab mood honeymoon tu masih lg berbunga-bunga.. Ececece....

Waktu aku check ni, sebenarnya secara kebetulan jer... Xberia sangat pun nak check... Sebab xnak kuciwakan ++ aku xrasa pun macam aku pregnant... Heeee.... Asalnya, enchik suami yang duk demam sampai langsung xley nk bangun, sampai aku sendiri tgk pun takut... Menangis jugaklah aku time tu tgk dia macam tu.. Yelah, baru rasa hidup berdua kan xsampai pn pun setengah tahun, memanglah aku xtahu nak buat apa.. Lagilah sebelum2 ni dia penah cerita, yang dia jarang sangat demam, tapi bila dah demam tahulah camne jadinya... Aku dah risau yang amat... Huuuu... Tp alhamdulillah, nasib baik malam tu jer yang dia teruk.. Esknya dah ok... Fuhhhh... Lega sangat rasanya, dh blh tengok dia senyum...

Selang beberapa hari lepas tu, aku plak yang xsihat... Cenggitulah, selang seli ngan inchik suami... Last2 aku demam lama cket tapi xdelah teruk macam yang inchik suami dapat.. Still lagi blh buat aktiviti harian macam bese, cuma rasa xlarat yang amat.. Badan pun kejap panas kejap sejuk.. Inchik suami dh bising2 dah suruh g klinik.. Aku ni, bab2 klinik memang liat yang amat... Heeee... Last2 akur jugak tuk g klinik...

Sampai kt klinik, dh kena bebel ngan doktor tu... Heeee... Sebab xtest upt walaupun dh lewat period 2,3 hari.. Bila aku cakap, aku xnak kuciwa apa bagai tu, terus dia bagi jawapan yang menyentap, dan buat aku agak tersentap. Huuuu... Terus kuar dari klinik tu jugak aku heret inchik suami masuk watson... Cari UPT test yang paaaaaaaaaling murah... Heeeee.... Walaupun yang paling murah tapi aku beli dua.. Hahahaha... 

Ni lah rupa UPT test yang paling murah yang aku jumpa kt watson tu.. Murah jer, xsampai 10 hinggit pn xsilap aku.. 

Bangun tidur awl pagi hari tu.. Padahal sebab inchik suami nak g keje... Tapi sebenanrnya ada jugaklah excited nak test UPT tu.. Tapi dh cakap kat diri sendiri, apa2 pun jangan feeling apa2.. Heeeee... Okay, ngam inchik suami start motor g keje, terus masuk toilet.. Langsung xpenyabarkan.. Mihmihmih... Xdelah, sebab inchik google cakap, test yang paling senang nak dapat test urin kte yang paling awal yakni, yang kita bangun pagi tulah kan... Heeee... Sanggup aku tahan kencing sementara tunggu inchik suami nk g keje.. Nak cakap kat dia segan.. Aigooooo....

Dan hasilnya, sempatlah aku duk termenung lam toilet tu, betul ke x, ke test strip ni dh rosak.. Huuuu... Inilah hasilnya, sampai 2 kali kot aku test sebab macam caya xcaya jer... 

Terus amek gambar pastu send kat inchik suami.. Boleh dia tanya "apa tu?" Huuuuu....

Rupa-rupanya dia pun mmg macam xpercaya... Duk termenung pikir sorg2, betul dh nk kena jadi ayah.. Mihmihmih....

Malam tu, aku mesej mana2 member yang dh pregnant dan yang dah selamat melahirkan pun apa yang first yang diorg buat... Dan diorg nasihatkan g klinik swasta dulu tuk buat kepastian then baru g klinik kesihatan tuk daftar mengandung tu.. Aku dh macam baik terus g klinik kesihatan jer kan... Xdelah nak kena buat keje 2,3 kali... Inchik suami pun cakap macam tu jugak.. Lagipun dengan ekonomi keluarga yang xbrape nak stabil sangat ni, aku pikir macam membazir jer plak... So, decided terus nk pegi klinik kesihatan jer terus bila dh ada time free dan bila inchik suami dapat cuti.. Hoyehhh...


Nota kaki 1 : alhamdulillah... Alhamdulillah.. Alhamdulillah... (^_^)
Nota kaki 2 : dah xleh nk berangan jadi princess lg dah... Dah kena sedor diri, dah nak jadi mak org.. Mihmihmih...

No comments:

Post a Comment