Sunday, September 25, 2011

sekadar meng"hapdet"....

Assalamualaikum wbt....

Rs cam dh agak lm jer aku x mengarang... teringin sgt2 sebenarnya nk hapdet blog nim.. tp aku xthu nk start dri mn and tulis ttg apa... mende yg nk ditulis tu baaaaanyak sgt.. tp xthu nk bt ayat yg mcm mn. Hehehe... tp akhirnyer terhadpet jgk blog aku ni yerk... (^_^)Y

Yup, skrg ni dh nk abih bulan syawal dh... org2 pn dh start nk prepare tuk pegi bt haji... hurmmm.... beshnyer.. bila ntah turn aku nk smpi sn agaknyer yerk... insyaallah, akan smpi jgk turn aku suatu hari nnti. Aminnnn.....

Btw, skrg ni aku ngah bz tuk slsikan seme2 keje aku... tp dlm pd aku memerlukan sgt2 ke’fokus’an, mesti ada jer sumtin yg akn ggu keje aku and then menyebabkan keje aku skali lg tertangguh.. sgt2 tensyen tuk pikir seme tu smpikan aku ley terbawak2 lam mimpi... hurmmm.... ciankan kt aku.. tp tulah... penat sgt2 aku rs.. aku pn xthu npe aku ley rs camtu.. kdg2 rs cam nk nangis jer (bkn nk nangis tp dh bergenang air mata dh pun). Tp yg plg bt aku tensen, ada jgk yg bt aku mcm “KULI”... yelah, sesuka jer nk bg arahan kt aku... klu dia tu bosh lenlah jgk.. yg plg bt aku terasa sesangat yg aku ni cam kuli, bila mana “pertolongan” yg dia mtk aku btkan diberikan dlm btk “arahan”... hellloooo!!!! Aku ni kuli ko ker hah!!!!! Kdg2 rs cam nk jerit cam tu jerk... tu yg kekadang bt aku fedap sgt.. lg fedap, dia senang2 jer cuti lelama kt umah.. huh!!!! Sabau jelah...

Hurmmm... tu lah jgk antara sbb2 npe aku terasa sesangat nk tukar profession... tp kan aku sesangat sygkan keje aku skrg nim w/pun rsnyer xdelah aku dpt jlnkan tugas aku sebetulnyer sbb mcm2 keje jgk yg xspatutnyer disenaraikan lam keje2 aku.. tp xpelah, aku still lg ley trima... tp tulah... bila pikir2 nk brenti, aku kesian plak kt bosh aku tu... dh byk kali aku bg hint, tp seme tindak balas bosh aku tu bt aku rs makin bersalah.. camne aku nk brenti nim.... haissshh... sshnyer.... tp bila pikir2 klu aku xmoh brenti plak, rs bersalah plak ngan p.sdara n m.sdara aku yg smpi sggp turun KL semata2 tuk htr resume aku g sn... hurmmm... (ngeluh lg)

*****

Antara sbb munasabab yg m.sdara aku bg npe aku mesti cri keje len:

1- Smpi bila aku nk camni... gaji xsmpi pn 2 ribu.... org len seme gaji dh tinggi... ni, nk menabung pun xdpt... lgkan nk kumpul duit tuk kawen...

- Aku rs cam btl jgk apa yg dia ckp tu.. cm maybe sbb aku xpenah pikir nk kawen, so aku xdelah pikir sgt nk menabung ni seme...

2- Duit terkumpul yg xterkumpul2 smpi skrg.. yelah, aku masih ada lg 2 wasiat & pesanan arwah mak aku yg blm aku tunaikan... first, nk baiki umah (camne nk baiki, duit lam bank pn xbergerak2 pn amountnyer) second, nk bt upah haji tuk arwah mak & ayah aku... hurmmm... dua2 nk kn pki duit yg byk kan... nk bt loan??? Gaji aku skrg mn lps nk bt loan... lagikan nk bt loan, nk bt permohonan tuk kad kredit pn xlps..... camne tu???



Camne korg??? Korg rs apa yg ptt aku bt??? Xpelah.. mls aku nk pikir lg bt ms skrg nim... jap lg ada jer mata aku ni tumpah ngan lautan air mata...

K,lah... stakat ni dululah aku hapdet.... adios!!!!

Point 1 – aku sangat sangat sangat sangat sayangkan keje aku skrg nim.... =(

No comments:

Post a Comment