Sunday, August 28, 2011

geramnyerrrrrrrrrrrrrrrr.................

assalamualaikum wbt...

ni prsn aku skrg nim.. geram2 sesangat kt sorg manusia nim.. haishh.. tersangatlah geram smpi aku trs hapdet kt cn.. bru jer td mud nk bermaaf-maafan... Ya Allah, tenangkanlh hambaMu ini...

mcmlah dia sorg jer yg skt kpala... mcmlah dia sorg jer yg byk tanggungan... mcmlah dia sorang jer yg byk keje... byk keje konon smpikan msk opis lwt sesangat... tp blk keje sm ngan kitorg.. hurmmm... phtu, msk jer nk bebel2 kt aku plak.. bersyukurlah.... gaji bln lps dh byr, skali ngan sebulan bonus... nk bising apa lg.. nk bising plak gaji yg bln ni.... dh seme belanja kn hold dulu.. bknnyer xbyr, bknnyer ditangguhkan smpi sebulan... ditangguhkan tuk 1hari jerk... tu pn nk bising... bkn aku yg pndi2 bt kptsn.. bosh yg dh arahkan camtu.. spoil mud btl2 pepagi... kononlah skt kpala pahtu nk serabutkan kpala aku plak.. skali aku nk nek hangin, bru tau....

bersyukurlah... kita masih diberikan gaji tiap2 bln... pihak syarikat xpenah gagal tuk byr gaji pekerja2 dia.. xpenah gagal tuk byr seme2 bill... tp skrg ni, sykt jgk memerlukan pengertian drp korg... tolong yerk.... bersyukurlah... kilang yg kt sebelah ni pn smpi 2,3 bln xbyr gaji staff dia.. ada diorg nk bising2???, ada diorg nk sktkan kpala org len...??? bersyukurlah... insyaAllah, rezeki tu ada kt mn2... InsyaAllah, rezeki yg ada tu ckp tuk tampung idup kita... cm kn berjimat cermat... belanjalh ikut kemampuan yerk....

No comments:

Post a Comment