Monday, September 26, 2011

JAWATAN KOSONG

Assalamualaikum wbt.... 

Hi uollzzzz... tgk, bila aku dh rajin menghapdet, rajin pulak aku nk post entry yg baru kan.. ehehe.. tu lah, bila dh start nk karang tu, mesti idea mencurah2 jer dtg.. tp bila dh ditinggalkan, laaaaaamaaa sgt ditinggalkan... hehee... ok.ok.... berbalik pd tajuk entry kt ats tu kan.. YERP, SAYA MEMANG TENGAH MENCARI SEORG PEKERJA.. (Bukan tuk diri saya tau!!!). tp sowy tau korg, offer tu dh ditutp bt sementara waktu nim. Tp xpelah, korg still lg bleh nk apply.. cm korg kn tggu lm cketlh... sbb criter dia camni (pssstt.... adakan aku criter lam entry sblm ni tuk dptkan sorg lg assistnt). Keje aku dh byk yg pending, blm lg yg termasuk ngan keje yg sepanjang ms aku kn bt.. huhuhu.. so, aku telah diarahkan tuk mendapatkan seorg pembantu yg boleh bantu aku... adalah sorg tu, aku offer kt dia... wife kepada kazen aku yg paaaaaling disayangi.. aku pilih dia sbb dia dh ada basic and pengalaman dlm accounting.. so, agak memenuhi criteria2 yg aku nklah... hurmmm... soal2 peribadi aku dh tolak tepi seme2 tu. korg agak2 dia dpt x job tu??? Hehehe.... 

Dia dpt....yerp, rs agak lega jgk bila bos srh dia ‘check in’ keje... yelah, lps ni xdelah aku nk kn pikir byk2 kan... tpkan... tpkan... tpkan korg.. dia tolak offer tu sbb gaji... bosh plak konfiden jer dia nk sbb dia ckp, yg dia pikirkan skrg adalah krn environment.. ktenyer environmnt keje kt tmpt keje dia skrg xbesh.. so, bosh scr konfiden level yg amat tggi lah kot pikir dia akan terima offer kami nim... so, bosh amek kpts nk up lg cket tuk offer gaji kt dia... tp offer punyer offer, bincang punyer bincang.. dia konpem xmoh terima... so, apa yg buleh aku ckp lg dhkan... hurmmm.... 

Tp.... hari ni, lg skali... bosh srh aku tnya dia nk keje kt cn ke x... dia up lg cket.. xdelah cket.. kira dh 2kali ganda drp yg fisrt offer.. so, korg rs camne???? Klu korglahkan, korg bt apa???? 

Hehehe... aku plak yg tolak... hahahaha..... 

Npe???? 

Sbb dia dh 2kali tolak offer yg sblm ni.. ntahlah, mcm2 jgk yg aku pikir sebenarnya... kesan jangka yg agak panjanglh kot... tp bosh bg alasan dia kesian kt aku... hurmmm....hokeh.. agak terharu jgk bila bosh ckp cenggitu.. (macih inchik bosh w/pun aku thu dia xpenah bc pn blog aku nim) tp aku pikir dan berpikir lg.... ptt ker aku smpikan offer tersebut? 

Ni lah akhirnyer kptsn aku..... aku hold dulu offer tersebut dgn jln penyelesaian berikut :- 

1. Seme keje yg berkaitan ngan pembayaran bonus, aku serahkan bulat2 pd assisstnt aku yg baru ni.. cian dia... bru jer xsmpi pn sebulan... xpe k.min, shaye yakin k.min buleh bt.. pe2 pn nm jerk serah bulat2.. tp shaye ttp ada tuk k.min... (macih yerk k.min... nnti mtk nek gaji tau ngan inchik bosh

2. Aku dh deal ngan inchik bosh tuk setelkan keje aku lam ms sebulan... so, kira aku akan bg report pd dia akhir bulan depanlah... hurmmm... rsau jgk ni tkt xsmpt nk ciap... xpe2.. insyaallah... aku akan cb sedaya upaya... DAN... andai aku xberjaya, andai keje aku xberhasil, inchik bosh buleh crikan staff len tuk bt keje2 tersebut.. huhuhu... 

Tkt jgk tau bila pikir2 blk... tp xpelah... xcb xberjaya kan... pe2 pn korg doakan aku tau!!! 

Okesh... sebagai penutupnyer.... OPPPPPPSSSS..... sowi, cian plak sesiap yg search tuk cri “JAWATAN KOSONG” kan... okesh2... korg still lg buleh apply.. sape thu kan, nnti ada rezeki korg... ni aku listkan serba sedikit criteria2 jwtn tersebut... 

Jawatan : kerani akaun 

Syarat2 kelayakan : 

1. Ada basic akaun.. sesiapa yg berpengalaman akan diutamakan.... 

2. Mempunyai sekurang2nyer Diploma dlm perakaunan... 

3. Ada basic knowledge psl accounting software... (sng cket nk bt keje nnti) 

4. Sanggup hadapi risiko 

5. Mampu tuk berkomunikasi ngan client (psssttt... yg ni thulah korg bila terpaksa ngadap ngan pelbagai jenis ragam manusia) 

6. Kuat daya tahan mental.... 



Hehehe.. ada diantaranyer tu aku bt tambahan jer w/pun xder lam syaray2 dia.. tp aku tulis berdasarkan pengalaman aku keje kt cn lah... okesh... klu nk apply.. buleh hubungi kami disini : 

GEMILANG INTERNATIONAL HOLDINGS (M) SDN BHD 

LOT PT13870 KAWASAN PERINDUSTRIAN PULAU SERAI, 23000 DUNGUN, TERENGGANU...PHONE NO : 09-8423070... 



Okesh... sekian..... wassalam...... 



Point 1 – rsau.... (mudah-mudahan Allah permudahkan keje2 aku.. aminnn...) 

Point 2 – entry ini dihapdet smlm (25 sept 2011)

No comments:

Post a Comment