Thursday, May 15, 2014

oh! bapak mertuaku

Assalamualaikum wbt...

sejak ber"mentua" ni.. dh jadi satu pengalaman yg sangat baru tuk aku. yelah, dh biasa tak berayah kan.. tiba-tiba ada ayah walaupun ayah mertua jer.. lepas majlis belah laki, 1mggu lebih jgklah aku duk kt umah mertua aku ni.. adalah 2,3 perkara yang kadang2 buat kami suami isteri gelak berdua bila duk kenang perangai ayah mertua aku ni.. ngeh ngeh ngeh... dialog dia lebih kurang camni :

mr Hubby : ayoh, mn anak? 
** anak ni rujuk pada anak sedara
ayah : anak xdop lagi.. xjadi lagi...
mr Hubby : errrrr....

aku ngan dia dh terkedu dh kt citu.. last2 bru gelak.. lambat cket... heeeee...

pernah jgk, kitorg dh nk pindah masuk rumah sendiri... tapi aku plak yg xberapa sihat.. bila inchik suami cakap kt ayah, terus dia pandang aku atas bawah.. hohohoho... dang2 dia tnya, buat keje apa sampai xlarat??? errrrr... kitorg semyum2 sumbing jelah kt citu...

yang ni lak criter semalam.. sggh jap rumah ayah lepas kitorg dinner, sebab sehari sblm tu dah jnji ngan dia srh datang umah kitorg, tapi kitorg lak kesempitan masa.. hurmmmm.... ada lak, dia ley cakap kt aku, "k.ton pun pndi pakai lecu".. heeee... lecu tu gincu.. kitorg dh terpinga-pinga dh.. last2 mak yg terangkan... k.ton pun pakai mekap... menantu dia ni gincu pun xpakai... heeee.. hadoi ayoh.. malam2, xkan nk mekap-mekap jgk kot... nnti kan org cakap buang tabiat ke apa pakai gincu mlm2... heee...

nota kaki 1 : masih belajar tuk menjadi seorang isteri dan menantu... ^_^

No comments:

Post a Comment