Friday, July 29, 2011

....sensitif....

Aku xtahulah npe aku sensitif sgt mlm nim.... xpsl2 air mata aku kuar lg.. ke sbb dh lm xnanges.. urmmm... ntahlh... xthulh sbb apa... sbb kecik hati ke, sbb kete aku jd mangsa ke.. tp rsnya bkn sbb kete aku jd mangsa kot.. yg tu cm sampingan jerk... kecik hati kot... yelah, mn x kecik hati.... bgs betul kazen aku ni sorg, nk blk kg pn nk kn htr... padahal lelaki, umur pun dh lebey 30 dh.. dh ley jadi laki org dh pun.. yg lg tambah skt hati tu, kete aku jgklah yg dipakai tuk htr dia. Huh!!! Nyampah tol. Sepanjang umur aku, xdelh aku terasa nk nyusahkan org len... di bagi plak alasan xde duit nk byr tambang bas... apa ke logik sgt alasan tu.. xkanlh setakat tambang bas yg xsmpi pun 5 hinggit tu xde duit nk byr... beli rokok ada lak duit... haishhh.... nyampahnyer..... seingat2 aku, aku xdelh nk nyusahkan org len cenggitu skali.. xde pun nk ngadu kt sape2 xley nk blk sbb xde duit nk byr tambang bas..  plg2 pun duk diam2 jelah, xblk mn2... penah dulu, time tu aku xde kete sendiri lg, rela duk tgu bas tepi jln smpi gelap... biar smpi nk nanges pn sbb xde bas nk blk, xde nya aku nk nyusahkan org len nk srh htrkan aku blk kg... mcm sblm2 ni jgk, xde pun nk nyusahkan sape2 w/pun blk dri kedah sekali pun.. selagi aku blh ikhtiar sendiri camne nk blk, selagi tu aku xkan nyusahkan sape2... xtkt ke??? Sape ckp xtkt klu dh duk sorg2 tepi jln... tp tu lah aku... mmg xske nk nyusahkan sape2 pun selagi termampu..  cm pgg pd prinsip, percaya Allah itu ada, malaikat kiri dan kanan alwiz teman kte, insyaallag, semenya akan selamat.. tp bkn setakat htrkan nk blk mn2 je pun, duit.. mn ada aku pndi nk mtk kt sape2... pndi2lah guna duit tu semampu yg mungkin.. klu xde duit, pndilah bajet smpi ckp duit.. haishhh... nyampah tol..... pttlah pmpn zaman skrg lg pmpn bgs dri lelaki.. yg hal2 camni pn msh nk dimanjakan.. untung btl...


No comments:

Post a Comment