Monday, April 11, 2011

email lama... (^_~)

kebosanan yg melanda sbb dh pnt ngadap keje2 yg berlambak bt aku bukak blk email2 lm... bc tiap2 bait email2 tersebut.. hehe... bt aku jd tersenyum sendiri... waaaa.. segalanya bermula pd saat itu.. tp tu criter lm.. tp skurang2nya, ley r jgk ubat "sakit" kt hati aku nim.. sedikit sebanyak bt aku berpikir scr rasional.. nasihat dia, kata2 dia... w/pun ia cinta lama aku, tp ia ttp yg terbaik, apa yg terjadi, tetapi ia ttp yg terindah... cinta lm yg meruntun hati, cinta lama yg plg indah, ajar aku erti bhg, ajar aku erti ksh syg... cinta terakhir plak penuh ngan seribu rasa... tetapi ttp berikan aku rs indah itu.. dua kisah yg berbeza, dua insan yg berbeza tp dua2 penah hadir lam idup aku... dua2 penah aku syg seikhlas hati aku dan dua2 kisah tu jgk bt idup aku lebey matang.. bt aku belajar tuk menerima takdir dan melupakan harapan... thanxs tuk insan yg bernama LELAKI...

ni aku nk kongsi nasihat2 salah sorg dri 2 org nim.... korg bclah yer....


yani, setiap orang ada pegangan hidup, setiap orang
ada pendirian, dan setiap orang ada cara tersendiri...
yani, saya kecewa dengan awak kerana awak tiada
pendirian diri, awak tiada kenyakinan diri....

untuk mencapai kejayaan dalam hidup, tak kira lah
samada pelajaran ke, percintaan ke, setiap orang mesti
ada semua tu..dan kita perlu berani untuk membuat
keputusan dan yakin dengan keputusan kita...bukannya
keputusan yang terburu-buru, bukannya keputusan yang
kita ragu-ragu...

saya hairan dengan yani kenapa yani terlalu lemah,
yani dah 19 tahun, dah matang untuk berfikir, dah
matang untuk membuat keputusan....
kenapa harus yani berfikiran seperti remaja yang
berusia 12 tahun....?knp?knp?
yani tahu apa akan terjadi 10 , 20 tahun lagi ? yani
tahu semua tu? 

kita bukan malaikat yani, kita manusia biasa yang
tidak terlepas dari melakukan kesilapan, dan sebab itu
kita memajukan diri kita dengan menjadikan kesilapan
lalu sebagai motivasi untuk kita....

Kita harus bijak dalam apa jua situasi, kita harus
hadapi kenyataan..hidup penuh cabaran, orang yang tak
nak cabaran, adalah orang yang penakut.....kita harus
bersedia dan berani menghadapi apa jua kemungkinan,
bukan mengalah dan mengundur....kita mesti kuatkan
semangat kita..


ni cuma sebahagian jer yg aku copy kt korg.. xkan aku nk bg korg bc seme kan.. ms ni aku bru umur 19 lagi.. hehehe... beshkan klu ley blk zmn muda2 dulu... mybe kptsn yg aku bt wktu xkan sm lg dh... apa2 pun idup mesti diteruskan...

No comments:

Post a Comment