Monday, November 11, 2013

penim-penim lalat

assalamualaikum wbt...

penim-penim lalat.. eh? cenggitulah keadaan aku sekarang ni.. nk luah mati mak, nk telan mati ayah.. hurmmmm.... eh, jap... lalat pun pening cenggini ker.. heeee....

pening? pening bila mengenangkan persiapan-persiapan yg perlu aku buat... yup, tarikh belum ditetapkan lagi.. yesss!! sbb kami-kami masih lagi mengumpul dan mencari duit yang secukupnyer... hadoi... tu lah, dulu xnak menyimpan kan.. asal dapat gaji jer terus diabiskan.. sobsobsob.... masing-masing dh start tanya bila nk buat majlis, bila nk langsung... hurmmmm... terpaksa nanges dlm hati jer sekarang ni. sobs!

tapi xley salahkan kami jugak.. xley nak salahkan inchik tunang jgk.. masing2 pernah lalui saat "jatuh", "tertiarap"... sampailah saat dh boleh "bangun" balik... sebab tu istilah "kahwin", pecaya pada jantina yang berlainan sangatlah nipis.. nipis dari kulit bawang kot. hurmmmm.... yelah, dari saat kami kenal pn, masing2 go on jer, pasrah jer... dan berserah pada takdir... sampailah bila family dh suruh tunang... masa tunang tu pun, aku masih lagi ragu2 dengan keputusan yang aku buat.. tapi, aku teruskan jugak dan redha serta berserah jer pd apa yg takdir ALLAH dh tetapkan tuk aku.. dan aku bulatkan sebulat-bulatnyer bahawa apa yg ALLAH aturkan tuk aku tu adalah yang terbaik.... dan alhamdulillah... aku memang dh giler2 sayangkan dia sekarang.. heeeee.... kira start dri hari bertunang, start dri hari kami dah terikat, masa tu lah masing-masing belajar tuk sayang, berkasih sayang dan memberi kasih sayang.. cewahhhh........

hishhhh.... telajak plak.... nk cakap pasal persiapan kawen sebenarnya ni.. yelah, kesimpulannya jugak, start dri masa bertunang tu lah kami baru start nk kumpul duit... start nk saving duit... hurmmmm.... so, sangat2lah diharapkan mereka-mereka faham apa yang kitorg alami sekarang.. kalau ikutkan hati, sekarang jugak kami nk kawen.. (tgk!!!! bunyik cam gedik sangat dah jer kan... hiuhiuhiu...) yup, perempuan memang xperlukan sangat persiadaan ni semua kan. tapi almaklumlah i have no parents.. dan semuanya atas kepala aku sendiri.. dari sekecik-kecik perkara sehinggalah pada sebesar-besar perkara... :'(


nota kaki 1 : mudah-mudahan ALLAH permudahkan... kalaulah Aku kaya... hurmmmm...
nota kaki 2 : miss my parents sangat2! :(

layankan lagu ni jap... nape ntah.. rasa nk menitik airmata jer ni.... dengar lagu ni pn boleh nanges.. ishhh.. ishhh...


No comments:

Post a Comment