Thursday, November 8, 2012

entry emo....

Assalamualaikum... wbt..

dah nmpk rupa sawang2 sikit dh... fuhhhhh!!!! nm pun laman sesawangkan... hehe... hari ni terasa nk buat alligment text ni senget sebelah cn plak.. (^_^)

juz luangkan ms utk menghapdet.. bkn menghapdet sebenarnya, tp lebih kpd keluh kesah dan luahan perasaan.. yer, semenjak 2,3 menjak nim, sakit yg sm dtg berulang-ulang dan kadang2 bukan setakat berulang-ulang tp xhenti2 sehingga sekarang... cm mmpu bertahan dgn buat xkesah akan rs sakit itu. hurmmm.... kesannya, sy mudah tensyen & mudah naik nyampah + naik angin.. dan klu sy rs mke sy tu agak xbermaya, akan ku hias ia dgn makeup yg tebal2.. heheh....

apa yg saya kesalkan... keadaan, persekitaran, suasana kerja saya yg semakin lama semakin xbesh... xbesh bilamana ada yg ske menunjukkan betapa hebatnyer dia.. betapa cemerlangnya dia dan betapa bagusnyer dia dan betapa istimewanya dia.... dan kdg2 blh smpi merendah2kan yg len.. xbaikkan... sy xtuduh sape2, sy xtujukan pd sape2... cm peringatan tuk diri sy jgk, meninggi diri xkan dpt apa2.. meninggi diri xkan mendatangkan kelebihan apa2 pn pd kita.. lg membuatkan org sekeliling menyampah dengan diri kita adalah... apatah lg rasa kasihan.. yelah, buat apa nk tlg org yg dh hebatkan.. sedangkan dicari hanya bila diperlukan pertolongan, dalam kesusahan... tp bila dlm keadaan sebaliknya, nk pandang  + memahami kesusahan org len pun payah apatah lg nk hulurkan bantuan apabila sgt2 diperlukan... 

saya sedar, siapa saya nk dibandingkan dengan yg len.. peranan saya di sini pn bknlah besar mn pun.. juz seorg kerani yg merangkap tanggungjawab seorg kuli, nm pun makan gaji kan... lagipun xpernah mendatangkan & memberikan apa2 keuntungan mcm yg len. tp Alhamdulillah... Allah xpernah putuskan rezeki saya.. setakat ni saya mmpu makan apa yg saya nak makan... saya mmpu dpt apa yg sy inginkan dan saya masih mampu menghulurkan duit belanja pada family saya. Alhamdulillah... yg penting i'm really enjoyed my job...

entry ni blh buatkan mata saya bergenang dgn air.. xtahulah air mata ke apa.. hurmmm... nasiblah kan..



note 1 : hari-hari sepanjang bulan ni adalah hari emo saya
note 2 : sejak akhir2 ini, akan ada mn2 sedara yg memberi offer tuk carikan keje bg pihak saya.. sowi, saya belum bersedia tuk angkat kaki.. sebab saya dh terikat pada janji saya (p/s : w/pun pernah goyah sekali-sekala)
note 3 : doa saya agar Tuhan sentiasa memberikan saya rasa tabah & sabar dlm diri ni.... amin...


*************************saya wendu zaman-zaman kt bawah nim... ************************







*** setiap apa yg kitorg buat sentiasa bekerjasama walau dlm sekecil2 hal sehinggalah sebesar2 perkara... semenyer sama2 bekerjasama.. xder yg dtg tiba2 dgn "cuci kaki" dan "bawak body" semata-mata....
sbb asas perkara yang paling penting adalah kerjasama.... tanpa kerjasama, sesebuah keluarga, jabatan mahupun organisasi tu xkan blh utuh selamanya... lagikan semut yg sgt rajin tu pun, diorg tetap bekerjasama...

No comments:

Post a Comment