Monday, August 1, 2011

Sakit hati + hangin 1 badan + bengang = sabar.....

Assalamualaikum w.b.t

Hari ni 1st day berpuasa.. alhamdulillah masih lg dipanjangkan umur utk merasa ramadhan kali nim.. hrp2 dpt berpuasa smpi keakhirnya... yup, byk kelebihan bulan pose nim.. antaranya memerlukan kesabaran yg tinggi, selain tu jgk, memerlukan kekentalan hati dan nurani.. bukan setakat makan dan minum ajer tau, termasuk ngan perbuatan sekali.. malangnyer hari ini, ada seseorg yg telah membengangkan aku, meng”kepalahangin”kan aku.. aduss, hilang separuh pose aku hri nim.. tp skrg alhamdulillah rs dh lega cket bila dh dpt mengadu pada-Nya...

Yelah, sape xskt hati... ske ulang mende yg sm.. ske nk pesan mende yg sm tiap2 hari.. aku thulah keje aku.. aku thulah apa nk bt.. brape kali aku nk ckp ntah, nnti dh setel seme aku bgthulah.. keje aku bkn cam keje dia.. keje dia juz bermodalkan air liur jer.. xyah nk pikir apa2 kesan sebaliknyer.. yelah, sbb org len kn tgg kesalahan dia... terkena plak kt aku... mn aku xbengang.. okay, hal yg dia “tersilap” bg informasi tu, aku dh maafkan.. aku dh lupakan w/pun bkn sekali dua jer yg dia bt... dhlah silap dia yg bg information, pahtu sesedap rs jer nk slhkan aku... yg tu satu hal.. yg plg bt aku bengang bila kn marah ngan client ngan perkataan “PENIPU”... sape yg xskt hati kan.. okaylh, yg tu aku aku dh blh lpekan dh.. tp hri ni aku dh btl2 cam benganglh jgk... tiap2 hari nk msj aku.. tiap2 hari nk emailkan aku mende yg sm.. nk mtk gaji dia.. padahal bru jer minggu lps aku dh mskkan dia nyer advanced.. konon pose dh startlh apalah.. seme org thu hari dh start pose... aku thulah... mslhnyer keje aku bukan cam keje dia... juz bg “MOTIVASI” jer manjang.. motivasilh sgt.. smpi dh blh hapal dh... aku, msk keje cn dh agak ketinggalan 1thn tuk aku kaver akaun tuk MZ Technology Corporation Sdn Bhd.. alhamdulillah, yg tu aku dh setel.. lps tu aku nk kn kaver lg, akaun Gemilang International Holdings (M) Sdn Bhd yg alwiz bergerak... bkn setakat kn kaver 1thn yg kebelakang yg aku ketinggalan, tp nk kn kontrol jgk yg current punyer.. blm termasuk lg nk kn setelkan seme gaji staff, payment company, bil air, bil api, bil tel, sewa kilang seme... tu seme nk kn igt lam kpala otak aku ni tiap2 bulan.. blm lg termasuk bonus2 ahli yg makin lama makin byk.. mahunyer pecah otak aku nim... blm termasuk lg, mn2 bonus yg aku terpaksa buat blk sbb maklumat yg diberikan tu slh... awl2 xnk ckp nk combine akaun lam 1 cek... awl2 xnk isikan maklumat btl2.. ikut sesedap mulut dia jer nk tulis nm org mcm mn.. lps tu, bila slh tulis, aku jgk yg dipersalahkan.. lps tu, nk guna ayt camni “ kte ni International, so knlah jg cket”... amboi... kte yg kt cn jer yg kn jg, dia tu.... haishhhh... geram btl aku.. rs nk ketuk2 jer kpala manager yg prsn hebat tu... tpkan, tu blm lg termasuk 5thn akaun kewangan yg aku ketinggalan tuk MZ Supply and Services yg aku nk kn kaver jgk... mn aku smpt nk bt seme tu lam ms yg singkat.. bila ada jer aku nk concentrate, ada plak yg mengganggu tumpuan aku.. bunyi telefonlh... kn bt tu, kn bt nim... mesin photostate rosak.... kn g bank... ha!! Sebut kn g bank, diorg client ni bt aku rs cam diorg lak yg byr gaji aku.. hurmmm... nk mtk tlg bank inkan.. pahtu nk push2 aku plak nk mskkan cpt2.. igt keje aku ni g bank hari2 ker... letey tau.. pnt sgt otak ni.. pnt ngan kerenah manusia.. lg2 ngan manusia yg prsn ada jwtn tu.. yelah, thulah jwtn manager... tp perasaan je lebey cam manager... adussss... sakitnyer hati.. padan mke, hari cri psl lg ngan aku... amik nah, aku bg cket kt kau... lantak r nk terasa ke apa.. sape srh bt aku naik hangin....

Tp kadang2 aku pikir smpi bila ntah aku nk mcm ni... seme mende ni bt prestasi aku makin teruk... kdg2 otak aku xdpt nk berfungsi dgn bek.. skrg ni pun dh mudah lpe... dh tumpul kot otak aku nim.. tu yg kekadang bt aku letey sesangat, smpikan aku blh tdo wktu opis hour.. aku blh men game wktu opis hour... sbb wktu tu otak aku dh xley nk pikir yg terbaik... xley nk berkerja dgn baik... hurmmm... aku xpenah mcm ni time keje dulu.. xpenah men2 wktu opsi hour.. lunch pun ckp2 ms jer... xder dh nk men game ker, nk tdo ke apa... npe??? Aku xssi keje camni ker?? tekanan ni berat sgt bg aku ker?? =’(

No comments:

Post a Comment