Thursday, June 23, 2011

hobi baru.....

waaaa... skrg ni aku dh ada hobi baru.. tp xdelah baru sgt bebenornya... hobi ni hobi lama, tp dh lm tinggal. ni kira nk mula blk lah nim... thu x apa nye? hehehe... xder yg spesel pn... bc novel jerk... hehe.. sebenarnya kan, byk nk criter tuk entry kali ni... tp mula2 ni dulu, nk ckp pls 2 bijik novel yg baru aku abihkan lam ms lebey kurang 1 mggu.. iaitu novel berjuta warna pelangi ngan rindu di awan biru.. dua2 novel ni sgt2 besh criter dia.. dua2 jln criter dia agak menarik... dua2 jgk bt aku menitis air mata.. beselh kan, aku ni kan alwiz sensitif.. hakhakahk..


rindu dia awan biru nim wrote by Meen Zulaikha.. sgt2 besh criter dia... kisah dia agak mengarah pd kisah berpoligami.. asal2 aku bc novel ni, sgt2 jatuh hati pd watak Kapten Akmal yg digambarkan sgt romantis dan nsem... kira dh cam watak Seth Tan lah kan.. huhuhu... cptnya nk imagin klu yg romance2 ni. hehehe.... kisah dia sebenarnya psl pmpn yg fobia pd laki, sgt2 berpikiran sempit pd sebuah "perkahwinan".. tp seme ni sbb pengalaman dia sendiri.. mak dia dimadukan and then ditinggalkan terkontang kanting ngan anak2.. tu yg ley jadi camtu... hurmmmm.... but akhirnya terkandas jgk ngan laki org. tp silap laki tu jgk.. xckp dia tu dh kawen... kantoi ngan Hanan ni pun bila diorg dh kawen dh. tp nk bt camne kan... dh jd suami isteri dh pun. terpaksalh terima seadanya as isteri kedua... start part yg thu yg Kapten Akmal ni sebenarnya suami org, trs aku down nk bc criter nim... hurmmm.... tulah, aku ni dhlah yg mmg "xberapa" nk berpikir positif ngan laki... bc lak criter laki yg camni... tp xpelah, bacaan ttp diteruskan.. tp ending dia ttp besh. Hanan ni ttp ditemukan dgn cinta sejatinya... Ridz... Ridzwan Shah.... seorg yg agak romantis jgk tp xpenah dibayangkan sehensem Kapten akmal... btw, dia seorg yg jujur... and i very very very luv its ending of the story... korg ptt bc novel nim... blh bagi sedikit pengajaran pentingnya kesabaran...


dan ni plak novel selepas novel kt atas tu yg aku bc.. wrote by Iris Ixora... blh thnlah criter dia... tp jln criter psl kisah seorg ank yatim piatu yg sgt2 berliku.. tp sgt2 tabah hadapi seme2 tu... tp aku xberapa nk besh sgt ending dia... hurmmm.... ending yg xberapa nk ending... tp aku cam fhmlah, yg akhirnya dia dpt jgk jpe blk "Rama" nya... opppsss... lpe lak nk ckp, criter ni sebenarnya criter yg menggambarkan wrga Indonesia.. watak utamanya semenya warga Indonesia.. so, novel ni cam lebey kurang cam novel Indon lah.. cuma di garap lam bahasa malaysia kita... tp pe2 pn, criter dia ttp besh..... klu korg nk thu criter lanjut dia, knlah bc... hehehe.. dua2 novel ni harga dia juz RM19.90 jer.. senang jer nk cri.. of cozlah kn cri kt kedai buku kan... gagagga... k, lah u ollzzzsss... enjoy urself!!! daaaaa....

No comments:

Post a Comment