Monday, July 26, 2010

hamba cinta

semalam, aku kena penyakit gastrik... seme ni kerana cinta kpd manusia.. huhuhu... bodohnya aku... terlalu taksub pd cinta manusia. sedangkan yg patut aku utamakan adalah cinta kepadaNya.... Ya Allah.. ampunkanlah dosa2 ku...

semalam... aku terdengar di radio, bait-bait yg seolah-olah memerli aku. akhirnya aku tersedar.. jgnlah menjadi hamba pd cinta, jadilah tuan pada cinta... jgn disiksa diri sendiri kerana cinta...

ya Allah, yg hanya ada dalam diriku ini adalah kesabaran... kuatkanlah imanku tuk menghadapi semua dugaanMu ini... berikanlah aku petunjuk apakah hikmah disebalik dugaanMu ini... sesungguhnya aku amat tenang bila menghayati kata-kataMu ya ALLAH... aku amat tenang bila membaca Al-QuranMu....

Ya Allah, berikanlah aku kekuatan tuk menjalani kehidupan di atas muka bumi Mu ini. hindarilah aku daripada manusia-manusia yang boleh mendatangkan keburukan dan kemudaratan kepadaku... Aminn......

No comments:

Post a Comment